Itthon tanuljak vagy külföldön?

Itthon tanuljak vagy külföldön?

 

A 21. század végtelenül összekapcsolt világában akarva-akaratlanul felmerül a kérdés hallgatóban, pedagógusban, vállalkozóban vagy éppen HR-esben, hogy a magyar egyetemek hogyan viszonyulnak a fiatalok külföldi opcióihoz, hogy hol van a helye a magyar felsőoktatásnak az európai egyetemek körében, hogy hol, mivel, mikor lehet kitűnni, és egyáltalán, mik az érvek a felsőoktatás hagyományos formái mellett? Amikor a felsőoktatás minőségéről beszélünk egyértelmű, hogy különböző megközelítéseknek különböző mércék fogják a kiválóságot jelezni. A Vitatér ezt a kérdéskört szeretné bejárni első tavaszi vitaestjével: ha végigtekintünk a pályakezdők, az intézmények, a munkaerőpiac színterein, milyen elvárásokat találunk? Tud reagálni a felsőoktatás intézményrendszere a társadalmi környezet, a munkáltatók, a hallgatók, a pedagógusok, tanárok és kutatók igényeire? Az elmúlt években Magyarországon is nagyon élessé és kézzelfoghatóvá vált a felsőoktatás szerepéről, a munkaerő és a munkaerőpiac viszonyáról, a pályakezdők helyzetéről szóló társadalmi vita. A Vitatér keretein belül mi most ezeket az eltérő meglátásokat, különböző véleményeket és szakmai álláspontokat szeretnénk egy közös párbeszédbe, vitába foglalni.

A NIOK Alapítvány Vitatér programjának következő beszélgetésére március 5-én kerül sor a Budapesti Corvinus Egyetemen. Az esemény társszervezője a Széchenyi István Szakkollégium.

tovább >>>

A fotó megtalálható a fortepan.hu-n. A kép a Creative Commons – Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 2.5 Magyarország Licenc alá tartozik.